Strona internetowa Szkoły Podstawowej im. księcia Józefa Poniatowskiego w Wysokienicach

W wakacyjnym nastroju

11 czerwca odbyła się ostatnia w tym roku szkolnym audycja muzyczna pt. „W wakacyjnym nastroju”. Gościem spotkania był p. Norbert Prucnal, który zaprezentował utwory ze znanych filmów wykonane na oboju. Dzieci usłyszały m.in. muzykę z filmu ,,Flinstonowie”, „Król lew”, „Gdzieś na skraju tęczy”, „Gdzie jesteś Scooby Doo”, ,,Polonez’’ z filmu ,,Pan Tadeusz’’. Pan Sławomir Bartkiewicz omówił budowę i sposób gry na oboju. Zaprezentowane utwory i słoneczna pogoda wprowadziła wszystkich w miły nastrój oczekiwania na zbliżające się wakacje.

[tekst A. Dominiak]

Konkurs recytatorski

XIV Międzyszkolny Konkurs Recytatorski dla uczniów klas "0"

Dnia 3 czerwca 2019r. w Szkole Podstawowej im. Marcina Wasilewskiego w Głuchowie odbył się XIV Międzyszkolny Konkurs Recytatorski dla uczniów klas "0". Naszą szkołę reprezentowali: Agatka Słodka, Agatka Bielińska i Sebastian Słodki. W konkursie wzięło udział 15 dzieci z oddziałów przedszkolnych ze szkół podstawowych z terenu Gminy Głuchów. Z radością informujemy, że Agatka Bielińska zajęła II miejsce. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz książki.

SmileDziękujemy naszym zerówiakom za godne reprezentowanie naszej szkoły, a mamie – pani Magdalenie Słodkiej za dowóz dzieci na konkurs.

[tekst A. Dominiak]

Rowerem bezpiecznie na wakacje

5 czerwca w naszej szkole odbyła się IX edycja Konkursu „Rowerem bezpiecznie na wakacje”. Głównym celem konkursu jest rozwijanie i popularyzowanie wśród młodzieży szkolnej świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego rowerem.  W Konkursie wzięło udział 5 drużyn, które reprezentowały Szkoły Podstawowe z Białynina, Głuchowa, Złotej, Michowic i Wysokienic.

Konkurs prowadził aspirant sztabowy Marcin Kleczko z Wydziału Ruchu Drogowego w Skierniewicach.
 Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Głuchów  była fundatorem wspaniałych nagród i poczęstunku.

Z ogromną przyjemnością informujemy, że I miejsce zdobyła drużyna ze szkoły z Wysokienic, którą reprezentowały: Natalia Krysiak, Oliwia Krocz i Natalia Dziąg.

Najlepszym zawodnikiem turnieju została  uczennica ze Szkoły Podstawowej w Złotej  - M. Leszczyńska.

[tekst i zdjęcia K. Szkup]

Dzień Dziecka

I Turniej Szachowy

Wycieczka pięciodniowa - V dzień

Wycieczka pięciodniowa - IV dzień

W czwartym dniu naszej wycieczki zwiedzaliśmy Zwierzyniec, Roztoczański Park Narodowy, Krasnobród i Rezerwat ,,Szumy nad Tanwią”.

W Zwierzyńcu odwiedziliśmy: obiekty ordynacji Zamoyskich, pomnik Szarańczy, rezerwat koniki polskich, Stawy Echo- punkt widokowy, muzeum Roztoczańskiego Parku Narodowego, rezerwat ,,Bukowa Góra” oraz kościół na wodzie.

Zwiedziliśmy Rezerwat ,,Szumy nad Tanwią”. Przespacerowaliśmy się cudowną ścieżką przyrodniczą.

Na sam koniec zwiedzaliśmy Krasnobród. Śliczny kościół i ptaszarnię znajdującą się tuż za tym kościołem.

Najfajniejszym punktem tego dnia było zwiedzanie Parku Narodowego i przewracanie się na błocie.

[tekst Oliwia Krocz, ucz. kl. VIII; zdjęcia  J. Tołżewska, P. Majewicz]

Wycieczka pięciodniowa - III dzień

Trzeciego dnia mieliśmy, w ramach niespodzianki, iść popływać kajakami. Niestety pogoda nam nie dopisywała i nasi opiekunowie zorganizowali zawody w tenisa stołowego i trambambuę, czyli piłkarzyki. W tenisie stołowym w kategorii dziewcząt młodszych 1. miejsce zajęła Aleksandra Bielińska (kl V), 2. miejsce Julia Wielanek (V), a 3. miejsce Wiktoria Winiarska (V). W kategorii mieszanej 1. miejsce zajął Bartłomiej Walas (V), 2. miejsce Kinga Matysek (VIII), a 3. miejsce Tomasz Bieliński (VI). W kategorii chłopców starszych 1. miejsce zajął Adrian Lipski (VIII), 2. miejsce Karol Lipski (VII), a 3. miejsce Dominik Koczywąs (VIII). W konkurencji w trambambulę 1. miejsce wywalczyli Marcin Fastyn (VII) i Bartłomiej Walas (V), 2. miejsce zdobyli Tomasz Bieliński (VI) i Kacper Kośla (V), natomiast 3. miejsce zajęli Amelia Rosa (VI) i Karol Lipski (VII). Każdy lauret otrzymał swoją nagrodę w restauracji McDonald's.

Po tym konkursie poszliśmy nad jezioro, p którym mieliśmy pływać kajakami. Po obiedzie pojechaliśmy do Zamościa na basen. Na kolację zaserwowano nam pyszną pizzę, która robiona była na miejscu. Właściciel ośrodka, chcąc wynagrodzić nam zmianę planów przez złą pogodę, postanowił zebrać nas wszystkich i opowiedzieć o historii tamtejszych terenów, a w międzyczasie każdy mógł poczęstować się pizzą. To był zdecydowanie najlepszy dzień na wycieczce.

[tekst Agata Walas, ucz. kl. VIII; zdjęcia  J. Tołżewska, P. Majewicz]

Wycieczka pięciodniowa - II dzień

Wycieczka pięciodniowa - I dzień

13 maja wyruszyliśmy spod  szkoły około godziny 8.20 na wschód Polski a konkretniej do województwa  lubelskiego. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Sandomierz, do którego weszliśmy Kozimi Schodkami. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od zobaczenia Bramy Opatowskiej, ufundowanej przez króla Kazimierza Wielkiego.

Później zwiedzaliśmy Podziemną Trasę Turystyczną, w której pani przewodnik  opowiadała nam o historii tego miasta oraz ważnych dla niego postaciach. W podziemiach mogliśmy zobaczyć m.in. wystawę porcelany czy miejsce, w którym kat sprawował tortury.

Kolejnym punktem naszego zwiedzania była katedra z pięknymi bizantyjskimi malowidłami które przetrwały od XIV wieku.

Następnie przeszliśmy Wąwozem Piszczele oraz Wąwozem Św. Jadwigi, który jest najdłuższym i najpiękniejszym wąwozem lessowym w Polsce.

Mieliśmy też okazję zobaczyć rynek, który  wszystkim kojarzył się z serialem „Ojciec Mateusz”. Na rynku znajdował się przykuwający uwagę renesansowy ratusz.

Po pożegnaniu pani przewodnik mieliśmy czas wolny na kupienie pamiątek itp. Pełni wrażeń dotarliśmy do Nielisza, gdzie znajdował się nasz ośrodek – Hotel Resort & Marina.

[tekst Kinga Matysek, ucz. kl. VIII; zdjęcia  J. Tołżewska, P. Majewicz]

Najnowsze filmy

Bo w naszym SKO recykling to jest to!
Film propagujący ochronę naszego środowiska poprzez działania związane z recyklingiem. ...
1,646 Oglądano
10.04.15
Bankomania - cz. 2
Bankomania - cz. 2, film z udziałem m.in. dzieci ze SP w Wysokienicach zrealizowany prz...
1,486 Oglądano
25.03.15
Bankomania - cz. 1
Bankomania - cz. 1, film w ramach kampanii "Bankomania" - Banku PKO BP z udziałem m.in....
1,887 Oglądano
25.03.15
II Slalom Matematyczny
Video relacja z II Slalomu Matematycznego, Brzeziny X 2014 r.