Strona internetowa Szkoły Podstawowej im. księcia Józefa Poniatowskiego w Wysokienicach

Wycieczka klas I-III do Warszawy

17 czerwca klasy I i III, wraz ze swymi wychowawczyniami p. Jolantą Nagórką i Barbarą Łęczycką oraz rodzicami, były na wycieczce w Warszawie. Atrakcje miały początek w kinie IMAX 3D podczas filmu ,,Pod taflą oceanu”. Przeniósł on wszystkich widzów w egzotyczne wody Wielkiej Rafy Koralowej, na spotkanie z tajemniczymi mieszkańcami oceanów. Mieliśmy wrażenie, że pływamy wśród tych fascynujących stworzeń. Bardzo ciekawe było zwiedzanie Starego Miasta – Zamku Królewskiego, kolumny Zygmunta, Rynku, Archikatedry Św. Jana. Wędrówka tym szlakiem była okazją do przypomnienia sobie ciekawych legend np. o Warsie i Sawie, Bazyliszku, Syrence. Dla niektórych dużym przeżyciem był wjazd na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki oraz podziwianie panoramy stolicy. Dla innych najciekawszy był spacer po Łazienkach Królewskich, oglądanie Pałacu na Wodzie, Pałacu Myślewickiego, Teatru na Wyspie, Starej Pomarańczarni, Belwederu, Pomnika Fryderyka Szopena, a przede wszystkim - rejs gondolami po stawach.
Kulinarnym podsumowaniem wycieczki był oczywiście posiłek w McDonalds. To był naprawdę udany wyjazd.

się V edycja konkursu "Rowerem bezpiecznie na wakacje"

18.06.2015r. odbyła się V edycja konkursu "Rowerem bezpiecznie na wakacje", w którym brały udział szkoły z Głuchowa, Białynina, Michowic, ze Złotej.
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy szóstej: Hubert Rosiński, Magdalena Lipska i Piotr Krysiak. Konkurs składał się z części teoretycznej oraz praktycznych umiejętności jazdy rowerem prezentowanych na Miasteczku Ruchu Drogowego. Poczynania młodych rowerzystów oceniali policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Skierniewicach st. sierżant Marcin Kleczko i sierżant Jacek Piechut.
Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasza drużyna pod opieką p. Beaty Ulanowskiej zdobyła I miejsce.
Wspaniałe nagrody, które otrzymali wszyscy uczestnicy zostały ufundowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głuchowie. Pyszny poczęstunek dla wszystkich uczestników został przygotowany i sponsorowany przez SKO w SP w Wysokienicach.

Finał powiatowy XXXV Małego Konkursu Recytatorskiego

15 maja w MDK w Skierniewicach odbył się XXXV Mały Konkurs Recytatorski – finał powiatowy.
Naszą szkołę reprezentowały dwie finalistki: Marta Majewicz z klasy V i Wiktoria Winiarska z kl. I. Obydwie uczennice zaprezentowały ciekawe wiersze. Wiktoria Winiarska za interpretację wiersza Agnieszki Frączek ,,Ufoludek” otrzymała wyróżnienie.
Konkurs uświetniło spotkanie z autorką książek dla dzieci – Lilianą Bardijewską, które poprowadziła znana dziennikarka radiowa, Dorota Koman. Spotkanie z tak ciekawymi postaciami było dodatkową atrakcją dla naszych finalistek.
Gratulujemy.

Uczniowie SP Wysokienice na wycieczce szkolnej

W dniach 25 - 29 maja odbyła się wycieczka szkolna nad Morze Bałtyckie, wszyscy na nią niecierpliwie czekaliśmy.
Zbiórka była wcześnie rano i już o godzinie 7:00 wyjechaliśmy wraz z opiekunami i panią pilot. Po kilku godzinach jazdy zwiedziliśmy Stare Miasto w Grudziądzu i zamek Gniew, oprowadzał nas p. Piotr Majewicz. Gdy dojechaliśmy do Chłapowa, ujrzeliśmy piękny, duży budynek, w którym mieliśmy zamieszkać na kilka dni. Po zakwaterowaniu i kolacji poszliśmy przywitać się z morzem. Drugiego dnia wyruszyliśmy w trasę po Trójmieście. W Gdańsku, na Starówce spacerowaliśmy po głównej ulicy Długi Targ z fontanną Neptuna, podziwialiśmy też panoramę miasta z wieży Kościoła Mariackiego. W Gdyni zwiedziliśmy okręt wojenny Błyskawica oraz wysłuchaliśmy koncertu na słynnych oliwskich organach. A w Sopocie przeszliśmy najdłuższe molo w Polsce. Wróciliśmy bardzo późno, ponieważ mieliśmy tego dnia bardzo dużo do zwiedzania. Następnego dnia wybraliśmy się do Słowińskiego Parku Narodowego. Popłynęliśmy statkiem z miejscowości Rąbka do Muzeum Wyrzutni Rakiet, a dalej pieszo na ruchome wydmy. Najwyższa wydma to góra Łącka, która ma około 40 metrów. Spacerowaliśmy też po deptaku w Łebie. Czwarty dzień przeznaczony był na plażowanie. Wąwozem Chłapowskim poszliśmy na plażę, gdzie odbył się konkurs na najładniejszą rzeźbę z piasku związaną z wycieczką. Wygrali chłopaki z pokoju nr 16. Po obiedzie odwiedziliśmy Oceanpark we Władysławowie, były tam zwierzęta morskie zrobione w rzeczywistych rozmiarach. Największą atrakcją była dla nas jednak zabawa na wielkim placu zabaw. Wieczorny czas przeznaczyliśmy na ognisko oraz dyskotekę. Na koniec tego wspaniałego dnia pożegnaliśmy się z morzem. W ostatnim dniu wycieczki, już w drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Malborku. Najlepszym punktem tego dnia był oczywiście Mc Donald's. Przez wszystkie dni wycieczki trwały dwa konkursy: na największą ilość plastikowych nakrętek - wygrał Mateusz i na najczyściejszy pokój - wygrały dziewczyny z pokoju nr 5 i 9.
Szkoda, że to była już nasza ostatnia wycieczka w tej szkole.

uczniowie klasy VI

SP Wysokienice na VI Festiwalu Nauki w Skierniewicach

25 maja nasze uczennice wyjechały do Skierniewic na Piknik Rodzinny pod hasłem „Nauka w krótkich spodenkach”, który uroczyście otworzyła wiceprezydent Beata Jabłońska. Piknik był jednym z elementów VI Festiwalu Nauki. Na terenie PWSZ odbyły się kiermasze produktów regionalnych, degustacje potraw, konkursy, pokazy i występy. Między innymi wystąpiły tam właśnie nasze „Wysokińskie paninecki” i otrzymały gorące brawa od publiczności. Po występie dziewczynki mogły wziąć udział w licznych warsztatach, zabawach i grach o tematyce ekologicznej. W czasie warsztatów wszystkie dzieci mogły nauczyć się postaw ekologicznych, m.in. poprzez wykonywanie zabawek z materiałów, które już do niczego innego nie mogłyby się przydać oraz różne eksperymenty naukowe. Dużym zainteresowaniem cieszyła się możliwość odwiedzenia Mini zoo, gdzie w zagrodzie z kózkami, konikami fallabela, miniaturową świnką i wężami, dzieci uczyły się jak właściwie postępować ze zwierzętami, jak je karmić i pielęgnować. Na uwagę zasługuje również fakt, że jednym z konferansjerów pikniku był nasz absolwent Michał Świderek

Dzień Ziemi w SP Wysokienice

22 kwietnia klasa I wraz z wychowawczynią panią Jolantą Nagórką, przygotowała słowno-muzyczną część artystyczną, nawiązującą do obchodzonego na całym świecie Dnia Ziemi.
W Polsce jest on obchodzony od 1970 roku, a więc już 45 lat. W tym czasie ludzie na całym świecie zastanawiają się, jak chronić i szanować nasz wspólny dom - planetę Ziemię. Treści poruszone przez pierwszoklasistów, miały skłonić wszystkich słuchaczy do zastanowienia się, czy ich postawa wobec Ziemi jest proekologiczna. Zaprezentowane wiersze i piosenki spodobały się koleżankom i kolegom, szczególnie zaś duety i tercety.

SP Wyskienice Szkołą Odkrywców Talentów!

W piątek 22 maja na apelu szkolnym odbyło się uroczyste odsłonięcie tablicy „Szkoła Odkrywców Talentów”. Taki tytuł i certyfikat przyznaje Ośrodek Rozwoju Edukacji i właśnie otrzymała je nasza szkoła w wyniku wielu działań, podejmowanych przez członków społeczności szkolnej w celu wyszukiwania i rozwijania talentów. W czasie uroczystości uczniowie zaprezentowali swoje zdolności – wystąpił folklorystyczny zespół wokalny „Wysokińskie paninecki”, kwintet wokalno-instrumentalny, swoje wiersze powiedziały najlepsze recytatorki: Wiktoria Winiarska i Marta Majewicz, które wystąpiły w XXXV Małym Konkursie Recytatorskim na szczeblu powiatowym, Milenka Brocka pokazała nagrody z Powiatowego Konkursu Plastycznego „Książka – moja fantazja”, a Małgosia Aleksandrzak i Marta Majewicz pochwaliły się sukcesem w Powiatowym Konkursie Ortograficznym.
Ograniczenia czasowe nie pozwoliły nam pokazać sportowców i wspomnieć o ostatnim sukcesie dziewcząt, które zajęły II miejsce w Turnieju Rejonowym Piłki Nożnej. Odsłonięcia tablicy, która będzie umieszczona na frontowej ścianie budynku szkoły, dokonały przebywające w naszej szkole panie ewaluatorki – p. Zofia Kalisz i p. Mariola Oporska z Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Skierniewicach.

Z rowerem za pan brat

20 maja gościliśmy w naszej szkole starszego sierżanta Jacka Piechuta z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Skierniewicach. Spotkanie przeznaczone było dla uczniów klasy czwartej, którzy w czerwcu będą zdawać egzamin na kartę rowerową. Czwartoklasiści obejrzeli film pt. "Z rowerem za pan brat”, podczas którego p. Jacek Piechut udzielał dodatkowych wyjaśnień i wskazówek dotyczących bezpiecznej jazdy rowerem.
Uczniowie mieli okazję wykazać się swoją wiedzą, udzielając właściwych odpowiedzi na zadawane przez policjanta pytania. Kinga, Agata i Natalia za prawidłowe odpowiedzi dostały w nagrodę kamizelkę odblaskową. Na zakończenie spotkania wszyscy czwartoklasiści otrzymali rowerowe światełka odblaskowe: białe i czerwone.

XXXV Mały Konkurs Recytatorski 2015

6 maja w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Głuchowie odbył się kolejny etap XXXV Małego Konkursu Recytatorskiego. Laureatki szkolnych eliminacji reprezentowały tam naszą szkołę: Wiktoria Winiarska – klasy I-II, Natalia Popek – klasy III-IV oraz Marta Majewicz- klasy V-VI. W skład jury wchodziły przedstawicielki Biblioteki Publicznej: p. Emilia Majcher i p. Justyna Gawędzka oraz p. Wanda Łapicka - animator kultury w MOK w Skierniewicach.
Konkurencja była ogromna, bo występowali sami najlepsi recytatorzy ze wszystkich szkół. Nasze dziewczynki wypadły jednak doskonale – Marta i Wiktoria zdobyły nagrody w swoich kategoriach i będą reprezentowały gminę w finale powiatowym w Skierniewicach już 15 maja, natomiast Natalia, mimo silnej konkurencji, wyrecytowała sobie wyróżnienie.
Zauważyliśmy także w gronie recytatorów naszą absolwentkę Karolinę Koczywąs.

Powiatowy Mistrz Ortografii 2015

5 maja w Starostwie Powiatowym w Skierniewicach spotkali się mistrzowie ortografii z całego powiatu. Wśród 26 najlepszych były trzy reprezentantki naszej gminy, w tym dwie z naszej szkoły: Małgorzata Aleksandrzak (kl. VI) i Marta Majewicz (kl. V).
Po wejściu do sali konferencyjnej dziewczynki podpisały się na liście obecności i wylosowały numery miejsc. Siedziały w końcu sali – Marta z numerem 19. a Małgosia z 27. Uczniów i nauczycieli powitała p. Barbara Gogol – Dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, która jest organizatorem konkursu. Obecni byli również partnerzy, czyli przedstawiciele Starostwa, Biblioteki Powiatowej oraz WODN-u. Uczestnicy mieli godzinę na napisanie dyktanda i testu ze znajomości zasad pisowni. Najtrudniejsza okazała się krzyżówka przyrodnicza.
O wynikach dowiemy się dopiero 15 maja, ponieważ wtedy wszyscy uczestnicy są zaproszeni wraz z rodzicami na rozdanie nagród w czasie wielkiej gali talentów.
Trzymamy kciuki!

KOLOROWE STROFKI - XXXV Mały Konkurs Recytatorski

Za nami szkolny etap XXXV Małego Konkursu Recytatorskiego, który odbył się w tym roku 29 kwietnia. Do konkursu zgłosiło się 29(!) recytatorów ze wszystkich klas, łącznie z „zerówką”. W jury konkursu zasiadały: p. A. Duda – Dyrektor Szkoły, p. M. Grefkowicz – nauczyciel polonista oraz Małgorzata Aleksandrzak – przewodnicząca SU. Komisja miała niełatwe zadanie, ponieważ wszystkie recytacje były przygotowane znakomicie. Jednak w każdym konkursie ktoś musi wygrać. Po długich i burzliwych obradach jurorzy zdecydowali przyznać nagrody i wyróżnienia:
W kategorii klasy „0”:

II m. Kinga Mateja
III m. Wiktoria Karcz
Wyróżnienie – Dominik Lesiak

Nagrody na apelu szkolnym wręczyła p. Alina Duda – Dyrektor Szkoły, a ufundowane zostały przez nasze SKO. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali drobne upominki.
Laureaci I miejsca w każdej kategorii będą reprezentować naszą szkołę na eliminacjach gminnych. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i czekamy na kolejne sukcesy naszych recytatorów.